Komunikacja miejska-projekty

Odbierak Fb 80.491 w eksploatacji w Metro Shanghai

Jednoramienny odbierak prądu Fb 80.491, stosowany w pojazdach Metro Shanghai, został zaprojektowany na duże prądy postojowe. W tym celu wyposażono go w ślizgacz z 4 ślizgami grafitowymi,które są usprężynowane parami. W ten sposób można realizować prądy postojowe w granicach 360 A. Odbierak jest podnoszony do sieci trakcyjnej za pomocą sprężyny napędowej i opuszczany w położenie najniższe za pomocą akumulatora sprężynowego.

Odbierak prądu dla autobusów Fb 80.67 Duobus

"Duo-Bus" może być uruchamiany energią czerpaną z sieci trakcyjnej jak i z akumulatora pokładowego. Za zasilanie z sieci trakcyjne odpowiada odbierak jednoramienny typu Fb80.67. Odbierak ten jest wyposażony w napęd w postaci mieszka pneumatycznego, dzięki któremu sprężyna podnosząca odbierak staje się zbyteczna. Przy tym odbieraku zrealizowano maksymalną wysokość podnoszenia 3950 mm.

Odbieraki dla lokomotyw kopalnianych, ciężkie lokomotywy przemysłowe jak również odbieraki do pojazdów ciężarowych

Specjalnym zakresem stosowania odbieraków są kopalnie odkrywkowe. Dla tego zastosowania wymagane są odbieraki w o szczególnie solidnej konstrukcji zaprojektowane dla bardzo dużych obciążeń prądowych i mechanicznych.

Odbierak Fb 86.21 w zastosowaniu na urządzeniach specjalistycznych

Firma Stemmann wyposaża w odbieraki specjalne pojazdy pomiarowe.  Te specjalne odbieraki nie są przeznaczone do zasilania pojazdu pomiarowego , lecz skonstruowano je dla pomiarów sieci trakcyjnej.  Za pomocą tych odbieraków można mierzyć nie tylko wysokość sieci trakcyjnej ale również jej wypoziomowanie ( przebieg zygzakowania).

Osoby kontaktowe

Pan Ireneusz Staszak

071-712-10-37
i.staszak@stemmann.com.pl

Pan Michał Cichoński

071-712-10-34
m.cichonski@stemmann.com.pl

Pan Robert Toporczyk

071-712-10-39
r.toporczyk@stemmann.com.pl