Projekt FEVE
FEVE jest kolejowym przewoźnikiem wąskotorowym, realizującym przewozy w północnej Hiszpanii.
FEVE rozpoczął program modernizacyjny i w roku 1999udzielił zlecenia firmie SIEMENS AG, Transportation Systems w Erlangen na modernizację spalinowych jednostek trakcyjnych. Pojazdy te zostały przebudowane na zespoły elektryczne i noszą aktualnie oznacznie UTE 3600.
Firma Stemmann została poddostawcą styków uziemiających dla firmy SIEMENS AG. W tym projekcie styk uziemiający musiał być powiązany z istniejącą konstrukcją wózka. Przekazano nam dość wiekową dokumentację rysunkową. Od samego początku dokumentację tą należało przejrzeć ,sprawdzić i uzupełniać poprzez pozyskanie rysunków u producenta wózków. Następnie zaprojektowano konstrukcję styku uziemiającego, która została zatwierdzona przez dział konstrukcyjny firmy SIEMENS oraz użytkownika finalnego. Zlecenie wyniosło 104 szt. styków uziemiających.
W roku 2001 firma Stemmann-Technik GmbH otrzymała kolejne zlecenie na 48 szt. styków uziemiających do modernizacji lokomotyw spalinowych SIEMENS AG dla FEVE. W tym przypadku przebudowywano lokomotywy spalinowa na elektryczne. Zmodernizowana lokomotywa otrzymała oznaczenie S1900. W trakcie roku 2003 zlecono wykonanie opcji na 38 szt. styków. Realizacja projektu przebiegała analogicznie jak w przypadku zespołów trakcyjnych.
Przedstawiona na zdjęciu lokomotywa serii S1900 wyróżnia się szczególnym malowaniem z napisem "Transcantabrico". Pociąg Transcantabrico jeździ z Santiago de Compostela wzdłuż wybrzeża do miejscowości León na północy Hiszpanii I zatrzymuje się przy wszystkich godnych obejrzenia miejscach wzdłuż tej trasy. Ta kosztowna, lecz interesująca podróż połączona z degustacją miejscowych przysmaków jest w Hiszpanii bardzo popularna.